2016-09-08
Aerodynamika w kołach FFWD!
Wiemy, że nasze koła są szybkie, ale kiedy przetestowano skuteczność naszego profilu Darc porównując do wielu kół czołowych producentów, wynik przekroczył nasze oczekiwania:
Holandia, siedziba FFWD Wheels, jest znana na całym świecie ze swojego płaskiego krajobrazu, jej deszczu, i jej wiatru. Warunki te zapewniają najbardziej rygorystyczne środowisko testowe dla kół karbonowych. Wytrzymałość, trwałość i wydajność kół FFWD są osiągane poprzez połączenie wielu czynników, jak aerodynamika czy kształt obręczy.
Inżynierowie FFWD znają warunki wiatrowe w świecie rzeczywistym tak jak doświadczeni kolarze i wiedzą jaki bezpośredni wpływ mają te warunki na aerodynamikę i wydajność kół.
DARC? ?Double Arc? Aerodynamiczna Technologia
Poprzez intensywne badania, testowanie różnych kształtów obręczy, testowanie w tunelu aerodynamicznym, i dogłębnej analizy rzeczywistych warunków wiatrowych, FFWD opracowało opatentowaną technologię aerodynamiczną Darc ?, double arc czyli "podwójny łuk". Pierwotny projekt został oparty na teorii, że rider doświadcza ?rzeczywistego? wiatru w niższym przedziale kąta odchylenia * niż 10-20° przyjętym przez licznych konkurentów. Rewolucyjny profil DARC ? został zaprojektowany, aby osiągnąć optymalną aerodynamikę poprzez zmniejszenie oporu wokół koła w obu, czołowych i poprzecznych warunkach wiatrowych, tworząc sekcję ujemnego ciśnienia, który kompresuje i zwiększa prędkość przepływu powietrza na obręczy, co zmniejsza opór przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności. Technologia DARC ? znajduje się w serii kół F4, F6 i F9.
* Kąt odchylenia jest obliczany wg kąta wiatru, gdy prędkość wiatru rzeczywistego (skuteczny wiatr) oraz prędkość wiatru wytwarzanego przez jeźdźca (wiatr pozorny) są brane pod uwagę. Zwiększona aerodynamika
Typowy kolarz doświadcza średniego kąta odchylenia 0-10° przez ponad 70% czasu spędzonego na drodze, niezależnie od tego, gdzie on jedzie. W tych rzeczywistych warunkach, koła FFWD serii F6R i F9R z profilem DARC ? oferują najlepszą aerodynamiczną przewagę nad konkurencją. FFWD testowało wydajność profilu DARC ? porównując do kół czołowych konkurentów. Wyniki (patrz wykres) pokazują, że koła F6R oferują najlepszą wydajność w rzeczywistych warunkach wiatrowych, to znaczy, gdy kąty odchylenia mieszczą się między 0 a 10°.
Powoduje to korzyść jednej minuty i 35 sekund na dystansie Ironman!
Inżynierowie FFWD znają warunki wiatrowe w świecie rzeczywistym tak jak doświadczeni kolarze i wiedzą jaki bezpośredni wpływ mają te warunki na aerodynamikę i wydajność kół.
DARC? ?Double Arc? Aerodynamiczna Technologia
Poprzez intensywne badania, testowanie różnych kształtów obręczy, testowanie w tunelu aerodynamicznym, i dogłębnej analizy rzeczywistych warunków wiatrowych, FFWD opracowało opatentowaną technologię aerodynamiczną Darc ?, double arc czyli "podwójny łuk". Pierwotny projekt został oparty na teorii, że rider doświadcza ?rzeczywistego? wiatru w niższym przedziale kąta odchylenia * niż 10-20° przyjętym przez licznych konkurentów. Rewolucyjny profil DARC ? został zaprojektowany, aby osiągnąć optymalną aerodynamikę poprzez zmniejszenie oporu wokół koła w obu, czołowych i poprzecznych warunkach wiatrowych, tworząc sekcję ujemnego ciśnienia, który kompresuje i zwiększa prędkość przepływu powietrza na obręczy, co zmniejsza opór przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności. Technologia DARC ? znajduje się w serii kół F4, F6 i F9.
* Kąt odchylenia jest obliczany wg kąta wiatru, gdy prędkość wiatru rzeczywistego (skuteczny wiatr) oraz prędkość wiatru wytwarzanego przez jeźdźca (wiatr pozorny) są brane pod uwagę. Zwiększona aerodynamika
Typowy kolarz doświadcza średniego kąta odchylenia 0-10° przez ponad 70% czasu spędzonego na drodze, niezależnie od tego, gdzie on jedzie. W tych rzeczywistych warunkach, koła FFWD serii F6R i F9R z profilem DARC ? oferują najlepszą aerodynamiczną przewagę nad konkurencją. FFWD testowało wydajność profilu DARC ? porównując do kół czołowych konkurentów. Wyniki (patrz wykres) pokazują, że koła F6R oferują najlepszą wydajność w rzeczywistych warunkach wiatrowych, to znaczy, gdy kąty odchylenia mieszczą się między 0 a 10°.
Powoduje to korzyść jednej minuty i 35 sekund na dystansie Ironman!